זכרמה ילארשיה ואדיול היפרת

מנהיגות בקולנוע

×

במסלול הירוק של משרד החינוך

תכנית מספר 3325 במאגר התכניות של משרד החינוך (במסלול הירוק).

תיאור התכנית

יצירת קבוצת מנהיגות מגובשת, תורמת, מקדמת, מועילה חברתית וקהילתית עם ראייה לעתיד, שבעזרת יצירת סרטים משאירה חותם חברתי. המשתתפים (ילדים/נערים/צעירים) ממציאים סיפור עם אמירה חברתית שנוגעת בהם, על מנת ליצור את הסרט עליהם לחלום על עתידם, לקיים בירור ערכי פנימי ולשתף פעולה זה עם זה. הם מצלמים, משחקים, מביימים, מקליטים סאונד ומקבלים החלטות עריכה: כל אחד מהתפקידים עוזר להם לקבל את האומץ כדי להביע את עצמם ולהתבטא תחילה כשהם ״מסתתרים״ מאחורי המצלמה, ואחר כך כשהם מציגים את המסר שלהם באמצעות הסרט למשפחה ולקהילה ואף מדברים על המסר שבחרו והתהליך שעברו. במהלך התהליך הם מתנסים בתרומה האחד לשני ומקבלים כוח ואומץ להתבטא מהמשפחות שמכינות סרטון שהם רואים וכך תומכות ומאפשרות להם לחפש ולמצוא פתרונות חדשים, יצירתיים ונועזים לאתגר החברתי שהעלו בסרט.

האישור החברתי שהמשתתפים מקבלים מיצירת הסרט מגבש אותם עוד יותר ומעודד אותם להמשיך ולפעול בדרך זו על מנת להמשיך ולתפוס מקום משמעותי בקהילה בה הם חיים.

מטרות התכנית

פיתוח קבוצת מנהיגות מגובשת תומכת ותורמת המאמינה ביכולתה להתמודד עם אתגרים ולהביע את עצמה באמצעות שיתוף פעולה ויצירתיות.

חיזוק האומץ, תחושת המסוגלות האישית, האופטימיות והאמונה של המשתתפים בכך שביכולתם להיות תורמים משמעותיים ומשני מציאות בקהילה ובחברה.

פיתוח יכולת עמידה מול קהל – בסיום התכנית המשתתפים חווים את עצמם כמובילי שינוי בקרב בני גילם כשהם עוברים בכיתות ומעלים שיח סביב המסר החברתי שהעלו בסרט.

יצירת סרטים שמטרתם להביא לשינוי ולתרומה חברתית.

צוות התכנית

תהליך יצירת הסרטים הוא תהליך חווייתי של צמיחה שנעשה בהנחיית ארבעה אנשי צוות: מטפלים מוסמכים בפסיכודרמה ובדרמה תרפיה, תסריטאי-ביבלותרפיסט, במאי ועורך וידאו שמתמחים בתכניות העצמה חברתיות בקולנוע.

תנאי הצטרפות

  1. חדר שקט ללא הפרעות עם טלוויזיה / ברקו ורמקולים.
  2. איש צוות חינוכי נוכח במהלך המפגשים.
  3. ארבע פגישות הדרכה למלווה התכנית.
  4. פגישות פתיחה, אמצע וסיום עם מנהל/ת המקום, יועצ/ת והצוות המלווה.
  5. מפגש מקדים עם הורי המשתתפים בו הם חותמים על אישורי השתתפות לילדיהם.

כלל ציוד הצילום והסאונד ועריכת הוידאו מסופקים על ידי המרכז הישראלי לוידאו תרפיה כחלק מהתכנית

להטמעת התהליך שעוברים התלמידים והעמקתו גם בארגון מומלץ לשלב את ההשתלמות/ההכשרה ״דרך המצלמה״ לצוות החינוכי/הטיפולי של המקום.

מינימום 6 משתתפים.
8-12 משתתפים.
מקסימום 15 משתתפים רשומים.

ילדים ובני נוער על כלל הרצף מגיל 9 ומעלה: קבוצות של תנועות נוער, מועצת תלמידים, קבוצות הסברה שנועדו להעביר תכני מניעה לילדים אחרים, כיתות לב ומב"ר, וילדים ונערים המשתמשים בהתנהגויות סיכון.

מנחה מוסמך לפסיכודרמה או דרמה תרפיה - מוביל את התהליך צלם / במאי - מגיע לחלק ממפגשי הצילום סופרוויזר בכיר/ה מתחום הטיפול עורך וידאו תסריטאי מנהל/ת פרויקטים

איש צוות קבוע מהמסגרת החינוכית או הטיפולית יתלווה לכל מפגשי התכנית.

מאפשרת שיתופי פעולה בין הצוותים השונים וההורים. מערכת שכוללת גם סרטונים ותוכן המלווה את צוותי התכנית ויוצר שפה משותפת.

במשך 8 שנים גיבשנו וצברנו ניסיון וידע בכדי ליצור תכניות וידאו תרפיה איכותיות ביחד עם צוות מקצועי בכיר של מטפלים וקולנוענים, שהקפידו על כל פרט בתכנית. הכלים שעומדים לצוות שעובד סביב התכנית מקיפים ומאפשרים ביטוי אישי וקבוצתי, אווירה יצירתיות, סטינג בטוח, התגייסות של ההורים והצוות סביב התהליך ויצירת סרטים משמעותיים שמשאירים חותם בקהילה. אנו מאמינים שסרטים ווידאו-תרפיה יוצרים בשיתוף פעולה ומזמינים אתכם ליצור איתנו את הסרטים הבאים.

שאלות נפוצות

מדובר בפעילות דינאמית וחוויתית. פחות משעתיים יוצר מצב בו המשתתפים לא מספיקים לראות את החומרים שצילמו בכל מפגש, דבר הפוגע בתהליך.

מינימאלי - 4 משתתפים.
רצוי - בין 8-12 משתתפים.
מקסימאלי - 15 משתתפים.

בתי ספר, קידומי נוער, פרויקטים ארציים כגון עיר ללא אלימות, התכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון, רשת עתיד ומחלקות רווחה וחינוך.

כן. יש לפנות לרשת עתיד או אלינו לקבלת מפרט השעות.

חדר אינטימי עם ברקו, מחשב ורמקולים. איש צוות שישתתף בכל מפגשי הקבוצה.

התכנית נבנתה מתוך ראיית ההורים כחלק חשוב בתהליכים שעוברים ילדיהם ולכן אנו עושים את כל המאמצים לשלב את ההורים. במרבית המסגרות מצאנו פתרונות יצירתיים שמופיעים היום כחלק אינטגראלי בתכנית.

שעות הנחייה של מנחה המוסמך לפסיכודרמה, שעות צלם, שעות עריכת הוידאו ושעות התסריטאי. התכנית מתומחרת לפי התעריפים שקבעה נציבות שירות המדינה (תעריפי נש"מ) ללא רווח (כלל תקציב מיועד לכיסוי ההוצאות).

יש לך שאלה נוספת?