זכרמה ילארשיה ואדיול היפרת

סצנות מהחיים - מפגש 10 - עיבוד המפגש הקבוצתי הראשון והכנה למפגש פרטני ראשון

×

"כל אחד רוצה אריכות ימים-אבל אף אחד לא רוצה להזדקן"- כתב הסופר האנגלי אוסקר ויילד

 

 

 

מטרת המפגש

עיבוד המפגש הקבוצתי הראשון נערים-קשישים והכנה למפגש הפרטני הראשון נער-קשיש.

יעדים

  1. יצירת מרחב בטוח לשתף את רשמי המפגש הראשון.
  2. מתן מרחב לרגשות שונים סביב ההיכרות הראשונית נער-קשיש.
  3. הכנה לקראת המפגש הפרטני הראשון נער-קשיש.

מהלך המפגש

  1. מעגל פתיחה קבוצתי – סבב של רגשות ומחשבות העולים אצל המשתתפים לאחר המפגש הראשון עם הקשישים.
  2. צפייה בקטעים מצולמים מהמפגש הקודם.
  3. שיחה סביב נושא הקשישים בחברה שלנו. שאלות המזמינות הבעת דעה ועמדה: איזה גיל נחשב לזקן? בשנים האחרונות נוטים לדבר על ”הגיל השלישי“, ”אזרחים וותיקים“ במקום הביטוי: זקן. מדוע? האם לדעתכם, החברה הישראלית מטפחת יחס של כבוד לקשישים? דוגמאות. מה לדעתכם ניתן לעשות כדי לחזק את יחס הכבוד לזקן בחברה הישראלית? כיצד יכולים בני נוער לסייע לאוכלוסיית הקשישים בישראל?
  4. חימום  – על פי בחירת המנחה. שימו לב שאתם בוחרים חימום הבונה ומבסס את המיכל הקבוצתי. כמו למשל, מעגל של משתתפים ונפילה בעיניים עצומות. ניתן להתייעץ בהדרכה.
  5. מתן רשימה של הצעות/שאלות מנחות למשתתפים שיסייעו להם במציאת נושאים לשיחה עם הקשיש. הנערים משחקים קשישים ומנהלים שיחה נינוחה נער-קשיש. אפשר לשים קלאפר אשר מגיב כאשר הזוג נתקע ולתת הצעות.
  6. מעגל סגירה – משהו שהם עשו כאן/מישהו אחר בקבוצה עשה שהפתיע אותם. משהו שאני צריך מהקבוצה למפגשים הבאים שלי עם הקשיש.

 

1. מה היו המשחקים שהקשיש שיחק?
2. כיצד נראה העולם כשהקשיש היה צעיר?
3. מאכלים אהובים/מנהגים שעדיין מתקיימים וכאלה שכבר לא מתקיימים סביב אוכל
4. איך הייתה המסגרת הבית ספרית?
5. מה היו תחביביו?
6. למה הוא מתגעגע?
7. לשתף את קשיש מעולמו של הנער. הנושאים העולים הם לעיתים חופפים את חייו של הנער. אלה הן נקודות חיבור.
8. איך החליט מה הוא רוצה לעשות בחייו הבוגרים?

לעיתים הקושי להתחבר לקשיש יכול להתבטא באמירות לא מכילות על הקשיש. שימו לב לשמור על שפה מכבדת את התורמים ואת הנתרמים.

יש לך שאלה נוספת?