זכרמה ילארשיה ואדיול היפרת

סצנות מהחיים - מפגש 2 - מפגש לשני הצוותים היכרות וחשיפה לפרוייקט

×

מטרת המפגש

הכרות חווייתית עם התכנית ועם הצוותים המלווים את הפרויקט(בית הספר, מועדון הקשישים)

יעדים

  1. הכרות עם התכנית בדגש לצרכים המתעוררים אצל הנערים סביב המחויבות שלהם.
  2. התנסות חווייתית סביב הנושא הבין דורי.
  3. בנייה של אמצעי הקשר ונושאי התפקידים בצוותים.

מהלך המפגש

  1. מעגל פתיחה קבוצתי:
    • הצגה עצמית של המנחה.
    • לחץ כאן לצפייה בסרט
    • הצגת התכנית: הצגת הסילבוס – בדגש על מקומות בהם נדרש שיתוף פעולה בין הצוותים.
    • כל אחד בוחר דמות משמעותית מחייו, מישהו משני דורות מעליו. כותב את הסטטוס ( סבא, סבתא, דוד…) שלו על דף ומצמיד לעצמו. מסתובבים בחדר והאנשים מתייחסים ומגיבים זה לזה בהתאם לתפקיד.
    • ריאיון מצולם – לשבת על הכיסא ולדבר כמו הדמות/האדם עצמו.
    • יצירת ברכה מצולמת לנערים ולקשישים. יצירת ברכה באמצעות פסל לאחר הכנה.
  1. מעגל סגירה – אם יהיה זמן צפייה קצרה בחומרים. משהו שהם עשו כאן/מישהו אחר בקבוצה עשה שהפתיע אותם.

 

מטרתנו היא ליצור את התנאים כך שאנשי הצוות נרתמים לפרוייקט. הליווי שלהם את הנערים/קשישים מאוד קריטי להצלחת הפרוייקט.

מומלץ לשים דגש ולהבהיר בתוך השיח הקבוצתי מי אחרי למה כדי שהנערים/קשישים לא יפלו בין הכיסאות.

בריאיון שימו לב שהשאלות יהיו תמיד במיקוד של התווך הבין דורי: מה אתה חושב על הנכד? על הדור הצעיר? אם יכולת להדריך/ל הנחות אותם מה היית מייעץ להם?

יש להנחות את הצוותים לקשיים שעלולים להתעורר: 1. תלמיד נמנע/מבטל פגישות עם הקשיש. יכול להיות שיש שם קושי והנער צריך שיחה והחזקה. 2. קשיש שנמנע מהפגישה עם הנער

יש לך שאלה נוספת?