סצנות מהחיים בין דורי - מפגש 11- רכישת כלים להעמקת הקשר עם הקשישים בעזרת טכניקת צילום ריאיונות
מתן כלים להמשך העבודה עם הקשישים.
1. מה היו המשחקים שהקשיש שיחק?
2. כיצד נראה העולם כשהקשיש היה צעיר?
3. מאכלים אהובים/מנהגים שעדיין מתקיימים וכאלה שכבר לא מתקיימים סביב אוכל
4. איך הייתה המסגרת הבית ספרית?
5. מה היו תחביביו?
6. למה הוא מתגעגע?
7. לשתף את קשיש מעולמו של הנער. הנושאים העולים הם לעיתים חופפים את חייו של הנער. אלה הן נקודות חיבור.
8. איך החליט מה הוא רוצה לעשות בחייו הבוגרים?
לבחירת המנחה מצ"ב הצעה לטכניקה המסייעת וממקדת את החשיבה ןהעשייה סביב הריאיונות. חישבו על מעגלי החיים של הקשיש ונווטו את השאלות בהתאם. אופן פעולה זה מסייע להגדיל את חוויית השייכות של קשיש לחברה. לעיתים קרובות, הקשישים בחברה שלנו חשים שהם לא מועילים. הפרוייקט הזה מסייע להם לחזור ולהיות שייכים בעזרת ההתעניינות של המשתתפים בחייהם :
1. מעגל ראשון - אני ועצמי . השאלות סביב מעגל זה יכולות להיות אינטימיות ולן ניתן להנחות את הנערים לשאול אותן בשלב מתקדם של ההיכרות.
2. מעגל שני – אני והמשפחה.
3. מעגל שלישי – אני והעבודה.
4. מעגל רביעי – אני והחברה.
5. מעגל חמישי – אני והמדינה.
6. מעגל שישי – אני והיקום.
ליצור אווירה נטולת שיפוטיות וביקורת. לכל משתתף מקום ותרומה שווה בפרוייקט. הקשר בין הנער והקשיש מעמיק. יש לתת מקום לשינוי באופי הקשר.
יכול להיות שחלק מהנערים עדיין מתקשים להתחבר לקשיש שלהם. שימו לב לקשיים שעולים. בשלב זה אם הקשיים ממשיכים יש להתערב באופן יזום. התייעצו בהדרכה שלכם.
יצירה של אווירה מכבדת לאורך הפרוייקט היא מטלה כבדה ומונחת על כתפי המנחים. שימו לב לשפה ולהתנהלות שלכם. אם מתעוררים קשיים דאגו להביא אותם להדרכה שלכם. (היעזרו בתרגילים המאפשרים להפיג את אי הנעימות)